Tuesday, October 23, 2018
Blog Page 4

0
SENARAI MUSYRIF MUSIM PANAS MENGIKUT KAWASAN   KAWASAN A   BKAN WILAYAH, BKAN PENANG, BKAN PERAK A, PIZZA IMAN, BEST CREPE BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON&WHATSAPP 1. MUHAMMAD RUZAINI BIN MAIDIN PERUBATAN 6 +201207332921 +2011575278448(T)   LORONG MUTIARA , MAHABBAH , SELATAN , NUR MALAYSIA , VOLVO DAN KAWASAN BERHAMPIRAN BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. MOHD HUSAINI BIN MOHAMAD PERUBATAN 2 +201113157534 2. EIZZUL FAHMI BIN BADLISHAH PERGIGIAN 2 +201015290745   WISMA PAHANG H7 , PERAK B , KEDAI TOP , MAGHRIBI , RUWAQ JAWI , MUSTASYFA SYURTOH DAN KAWASAN BERHAMPIRAN BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. IZZUL IQBAL BIN ZULKIFLI PERUBATAN 2 +201018698351(W) 2. MUHAMAD FARID BIN MOHAMAD ANGSORI PERUBATAN 3 +201120753187   SAFEER ,BENZENE, , DARUL RAHIM BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. SYED MOHAMAD ASLAM HUSAINI BIN SYED BAHRIM PERUBATAN 3 +201128070377 (T/W) 2. AHMAD MUAZZ BIN ABDULLAH PERUBATAN 3 +201128177472 (T) +60134731232 (W) 3. MUHAMMAD AZHAN BIN ONN @ NOR AZHARI PERUBATAN 3 +201280371162 (T) +60124314980 (W) 4. MUHAMMAD BIN AZIZ      PERUBATAN 3 +201159219493 (T) +601113200655(W) 5. MUHAMMAD MUQRI AFIFI BIN MAZLAN PERUBATAN 6 +201112447834   CREPE CORNER ,MAKTABAH RAYAH,SAFFARAT BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. ALI BIN HAMDAN PERUBATAN 3 +201069368046 2. AHMAD UMAIR HAZIQ BIN NADZRI PERUBATAN 3 +201129204356 (T) +60108718077 (W) 3. JAMAL MUHAMMAD HAKIM BIN JAMAL ABD NASIR PERUBATAN 3 +201114126453 4. MUHAMMAD HAFIZUL KHAIR BIN ABU HASSAN PERUBATAN 3 +201019337904   RUMAH KEDAH , BELAKANG KEDAH , IMARAH TURKI , DR PRINT , BANDUNG BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. AHMAD ABIDIN BIN MOHD NORDIN PERUBATAN 2 +601137505884 (W)   TANTAWI , , ENPPI BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. MUHAMMAD ZIKRIE BIN ZAKARIYA PERUBATAN 6 +201142531253 2. AHMAD SYAHMI AHMAD SABANDI PERUBATAN 6 +201159647472 (T) +60134426072 (W) 6. MUHAMMAD ARIFF IQBAL BIN  NOR AZHAR PERUBATAN 3   +201069904844 7 NORILMI BIN JUZULI PERUBATAN 6 +201148915720   KAWASAN B   RUMAH PERLIS, MARKAS DARUL HAMKA, AZHARI BISTRO , ELBORG , MASJID RAHMAN (APOLLO) DAN KAWASAN BERHAMPIRAN BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. MUHAMMAD NABIL BIN AZHAR PERUBATAN 5 +201127633955 2. AHMAD ZULKHAIRI BIN DZULKIFLEE PERUBATAN 6 +201155358614 3. ABDUL MUSTAQIM BIN MOHAMAD KHALIL PERUBATAN 4 +201288632792     WISMA SERI MELAKA, BKAN NEGERI SEMBILAN, WISMA KELANTAN, MASJID LIBI, HADIQOH DAULI, WONDERLAND, BELAKANG SAMIR ALI DAN KAWASAN BERHAMPIRAN. BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. MUHAMMAD SAFWAN BIN KHAIRUL ANWAR PERUBATAN 2 +201150776417 (T) +60145383534 (W) 2. MUHAMMAD FITRI HAKIM BIN AB RAZAK PERUBATAN 2 +201159230349 3. MUHAMMAD FAIZZUDDIN BIN AB.RAHMAN PERUBATAN 2 +201155938071   KAWASAN C   NADI SYABAB, LULU CENTER, RUMAH KEDAH AWAL SABIE’, RKL , BKAN WILAWAH BARU & KAWASAN BERHAMPIRAN BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. BILAL SYAHMI BIN HAZLI PERUBATAN 2 +201014010035(T) +601110554754 2. AMIRUL HAKIM BIN MOHD RAZIB PERUBATAN 5 +201065972275 3. AHMAD UMAR SHAFIE BIN FIRDAUS PERUBATAN 2 +201100697767 4. AHMAD DANIAL B AZHAR PERUBATAN 2 +201122443221 5. AIZAT ARIF BIN JAMALULLAIL PERUBATAN 5 +201148477262   MAHATTAH ,ABOU ROMY, ARABIATA , TAUHID WANNUR,  SINGAPURA DAN KAWASAN BERHAMPIRAN BIL NAMA   FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. MUHAMMAD AIZAT BIN MARZUKI PERUBATAN 2   +201154818641 (W)   VILLA, SAMY PHOTO, RESTORAN NILE, MASJID BUKHARI DAN KAWASAN BERHAMPIRAN BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. NIK MUHAMAD AL-AMIN BIN NIK AZMAN PERUBATAN 6 +201125657042 2. MUHAMMAD FARIS MAHFUZ BIN HJ ZAKRIA PERUBATAN 6 +201125657386   3. AMIRUL AZMEER BIN ASMADI   PERUBATAN 5 +201120718430   HAYYU ASYIR   BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. MUHAMMAD HAFIZ AL-AS BIN MOHD FADZLI PERUBATAN 4 +201151126654 (T) +60199960934 (W) 2. AHMAD ADIB BAHYUDDIN BIN MOHD SANI PERUBATAN 4 +60145110288 (W)   BAWABAH 3, KOMPLEKS RUMAH NEGERI, GAMEK, MUSALLAS DAN KAWASAN BERHAMPIRAN BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. LUQMAN AL-HAKIM BIN THAUEK RAHMAN PERUBATAN 6 +201123851513 2. DZIKRUL KHANIF BIN AZMI PERUBATAN 5 +201127629922 3. MUHAMMAD HAFIZ AL-AS BIN MOHD FADZLI PERUBATAN 5 +201151126654 (T) +60199960934 (W)   LAIN-LAIN   RUMAH JOHOR, HAYYU THAMIN, AWWAL ABBAS, RABAAH DAN KAWASAN BERHAMPIRAN. BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. SYED MOHAMAD ASLAM HUSAINI BIN SYED BAHRIM PERUBATAN 3 +201128070377 (T/W)   DMAK & ABBASIYAH BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. RAHMAN PERUBATAN +201159647239 2. ILHAM HAFIZ PERUBATAN +60135831640(W) +201141154317(T) 3. AIDIL PERUBATAN +201120350562   MASAKIN OTHMAN BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. MUHAMMAD AIMAN BIN MAT DAUD PENGAJIAN ISLAM +201111263598 2. MUHAMMAD ALIF DANIAL HASNUHADI PENGAJIAN ISLAM +201129207026(T) +601133375383(W) 3.  FAQIH AFIFI PENGAJIAN ISLAM +201129208018 4.  AIZAD HAMIM BIN ABDUL RAHIM PENGAJIAN ISLAM +60199590818(W) +201129173393(T)     SENARAI MUSYRIF KECEMASAN UNIVERSITI AL-AZHAR SESI 2018/2019    BIL NAMA FAKULTI & TAHUN NO TELEFON 1. ABDUL MUSTAQIM BIN  MOHAMAD KHALIL PERUBATAN 4 +201288632792 2. MUHAMMAD MUQRI AFIFI BIN MAZLAN PERUBATAN 6 +201112447834 3. HAFIZUL KHAIR BIN ABU HASSAN PERUBATAN 3 +201005711065   Etika untuk penggunaan musyrif   Menelefon musyrif awal. (sekurang-kurangnya 3 jam sebelum) TIDAK DIGALAKKANmenggunakan musyrif yang sama setiap kali keluar. Tunggu musyrif sampai terlebih dahulu sebelum keluar rumah. Mana-mana akhawat yang ingin menggunakan perkhidmatan musyrif disarankan untuk menghubungi musyrif yang menetap berdekatan dengan ‘lokasi semasa’ masing-masing. Disarankan menampung kos pengangkutan musyrif (sekiranya perlu) dan menjaga adab-adab serta akhlak yang baik sepanjang perkhidmatan musyrif. Penggunaan musyrif kecemasan adalah pada waktu-waktu seperti berikut: Memerlukan mushrif dengan kadar yang segera untuk ke hospital atau balai polis. Memerlukan bantuan untuk urusan di balai polis atau hospital. Kecelakaan seperti kemalangan, disamun, rumah dipecah masuk dan keselamatan diri yang serius. Sebarang aduan,  kritikan dan cadangan yang membina boleh diajukan kepada :   Pengarah JAKSI PCA AMIRUL ASHRAFF BIN YASIR ARAFAT PERUBATAN 4 +60146051043 (W) +201278580848 (T)   Timbalan Pengarah JAKSI PCA NUR NABILAH BINTI MOHD NOR PERUBATAN 6 +201140086845   Terima kasih dan selamat menjalankan tugas diucapkan kepada musyrif yang  tersenarai untuk menjalankan amanah yang telah diberikan oleh Allah ini.   #KitaKeluargaPCA #KitakanRakyatMalaysia   “Haq Tertegak , Biah Terpelihara”   “PCA: Unity in Diversity” “Ilmuan Berbakti , Teguh Sehati”       UNIT MUSYRIF JAWATANKUASA KESELAMATAN DAN SOSIAL ISLAM (JAKSI) PERUBATAN CAWANGAN AL-AZHAR 2018/2019

0
  The American Dental Association recommends brushing your teeth twice a day with fluoride toothpaste. When you brush your teeth, you help remove food and plaque...

0
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته   Segala puji dan syukur dipanjatkan ke hadrat Ilahi, selawat dan salam buat junjungan besar kita, baginda Nabi...

0
    “Man, kau tak rasa kita ni hamba Ramadan ke?”   “Eh kau ni, nak bergurau pun janganlah sampai perli macam tu."   “Aku serius lah! Okay. Aku bagi...

0
Sepotong Al-Fatihah Hani ‘Izzati Yaakub (Ibrah Dari Kisah Benar)   Hari ini kelas neurologi. Memang menjadi kebiasaan saya dan beberapa teman lain membilang anak tangga ke tingkat tujuh...

0
  بسم الله الرحمن الرحيم   Alhamdulillah, segala puji dan setinggi-tinggi kesyukuran dirafakkan kepada Tuhan Yang Maha Esa kerana masih menganugerahkan kepada kita untuk bernafas dalam udara iman dan Islam. Selawat dan salam pemghargaan kita kirimkan kepada junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW dan keluarga serta para sahabat yang mewariskan Islam kepada kita dengan peluh dan darah.   Seperti yang dimaklumkan oleh pihak Wakil Visa berkenaan arahan untuk menghantar salinan Visa kepada syuun fakulti dan juga menyelesaikan urusan pembikinan Visa 2018. Perkara ini bertujuan untuk memastikan para pelajar wafidin khususnya pelajar Malaysia mempunyai Visa yang sah sepanjang tempoh belajar di Universiti Al Azhar, Kaherah.   Sehubungan dengan itu, di peringkat Biro Kebajikan PERUBATAN Cawangan al-Azhar sesi 2018/2019 ingin menyeru seluruh ahli PCA di semua fakulti perubatan dan pergigian siswa serta siswi untuk mengambil perhatian dengan arahan pihak berkuasa bagi memudahkan segala urusan.   Antara tindakan yang perlu diambil perhatian dan  dilaksanakan ialah: -  Bagi pelajar yang sudah memiliki Visa 2018, anda diminta untuk membuat salinan muka hadapan passport dan Visa 2018. Seterusnya di hantar ke Syuun Kuliah anda. - Bagi yang belum memiliki Visa 2018, para pelajar perlu menyiapkan Visa tersebut mengikut prosedur-prosedur yang ditetapkan.   Tindakan ini perlu diselesaikan sebelum 1 Jun 2018 (Jumaat). Jika tindakan ini gagal dilaksanakan, keputusan peperiksaan 2018  bagi pelajar yang terlibat tidak akan dikeluarkan serta akan timbul masalah untuk memasuki sesi kuliah yang akan datang.   Biro Kebajikan PERUBATAN Cawangan al-Azhar bersama-sama dengan Majlis Ketua Batch akan memastikan penghantaran dokumen yang diperlukan terlaksana oleh setiap pelajar. Sebarang permasalahan boleh merujuk pihak kami dan Timbalan Ketua Batch masing-masing, adapun penghantaran tersebut perlu dilakukan secara sendiri.   Siruu 'ala barakatillah. “We Unite To Serve Our Community” “PCA: Unity in Diversity” “Ilmuwan Berbakti, Teguh Sehati” EIZZUL FAHMI BIN BADLISHAH Ketua Biro Kebajikan & Perumahan PERUBATAN Cawangan al-Azhar 2018/2019 A’FAF BINTI OTHMAN Timbalan Ketua Biro Kebajikan & Perumahan PERUBATAN Cawangan al-Azhar 2018/2019

STAY CONNECTED