Carta Organisasi

Carta Organisasi

ajkt

 

[Carta Organisasi Pimpinan PERUBATAN Cawangan al-Azhar Sesi 2017/2018]

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً

“Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (al-Quran) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya”.

(an-Nisa’:ayat 59)

Berikut merupakan Carta Organisasi pimpinan Persatuan Pelajar-Pelajar Sains Kesihatan (PERUBATAN) Cawangan al-Azhar bagi sesi 2017/2018.

Tahniah dan takziah buat semua para pimpinan yang telah terpilih. Selamat menjalankan amanah yang diberikan dengan sebaiknya.

Sebarang permasalahan, aduan, mahupun cadangan amatlah dialu-alukan dalam usaha menjayakan visi PERUBATAN iaitu ‘Melahirkan profesional sains kesihatan yang rabbani dan kompeten’.

حديث عبدالرّحمن بن سمرة، قال: قال النّبىّ صلّى الله عليه وسلّم: يا عبدالرّحمن إبن سمرة! لاتسأل الإمارة، إن أوتيتها عن مسئلة وكلت أليها، وإن أوتيتها من غير مسئلة أعنت عليها.

Hadis diriwayatkan oleh Abdurrahman bin Samurah, ia berkata: Telah bersabda Nabi SAW: “Wahai Abdurrahman janganlah engkau mengharapkan suatu jabatan. Sesungguhnya jika jabatan itu diberi karena keinginanmu maka kamu akan menanggung seluruh bebannya. Namun bila engkau ditugaskan tanpa keinginanmu, maka kamu akan ditolong oleh Allah SWT untuk mengatasinya (menjalankannya)”.

(HR. Imam Bukhari RA)

Selamat bermujahadah buat semua pimpinan PERUBATAN. Moga segala penat dan lelah yang dicurahkan di medan amal ini menjadi saham terbaik menuju Syurga Illahi serta diredhai Allah.

Siiru ‘ala barakatillah.

Untuk sebarang aduan, masalah atau cadangan, sila klik pautan di;

http://tinyurl.com/aduanPCA

#KitaKeluargaPCA
#KitakanRakyatMalaysia

“PCA: Stronger As One”
“Ilmuwan Berbakti, Teguh Sehati”

“Bridging the Community”

Biro Penerangan dan Penerbitan,
PERUBATAN Cawangan al-Azhar sesi 2017/2018.